Akkor tanulunk a leghatékonyabban, ha szükségünk van rá
MOTIVÁCIÓ ALAPÚ MATEK
Kedves szülők!
A középiskolákba a központi felvételi teszteket január második vagy harmadik hetében szoktuk megírni. Ha most elkezdünk készülni rá, úgy szisztematikusan végig tudunk menni az egyes témakörökön. Átnézzük, megértjük az oda tartozó elméletet, amit aztán a korábbi felvételi feladatlapok feladataival gyakorlunk be. Végül a teljes feladatsorok megoldását gyakoroljuk, megbeszéljük a leghatékonyabb stratégiát, és gyakoroljuk az eredményes időgazdálkodást is.
Jegyek javítása, magabiztosság, lelkesedés:
Egy pár szó a módszerről:
Sok éves tapasztalatom, hogy amikor egy gyerkőc nehéznek talál egy tárgyat, annak az egyik fő oka, hogy valahol elakadt, s mivel az utána következők meg pont arra építettek volna, az újabb részeket már nehéznek találja, nincs sikerélménye, s így elveszíti az önbizalmát, a lelkesedését és végsősoron az érdeklődését is.
A küldetésem, hogy visszanyerjük ezt az sikerélményt, önbizalmat és érdeklődést.
Kalandra hívom a gyerekeket, ahol úgy tudnak tovább és tovább jutni, ha bevetik az elsajátítandó tudást és készségeket. Ezzel fordult a kocka: már nem azt érzik, hogy valamit le akarnak nyomni a torkukon, hanem ők maguk akarják azt elsajátítani, mert szükségük van rá. Emiatt a fogékonyság miatt a tanulás (szerintük a játék) folyamata a többszörösére gyorsul, hatékonysága is a többszörösére növekszik. És az eredmény: hányszor hallottam már ilyen felkiáltásokat: „Nade tanbá’, ez tök egyszerű!”, „Sose gondoltam volna, hogy a matekot lehet szeretni!”
Nagyobbaknál már célokat tűzünk ki magunk elé (felvételi a középiskolába, érettségi, felvételi, hogy fogok megélni, …)
A háttérben viszont ugyanaz a munka folyik: a hiányzó láncszemek felkutatása, megértése, begyakorlása, így a tudásuk szilárd és alkalmazható lesz.
Ha pedig valaki tehetséges, akkor már nincs más dolgunk, mint nagyobb léptékkel haladni előre, a megértés és gondolkodás mélyebb régióit meghódítani.